Måndag!

Dagen i ära bjuder på dåligt väder och ett oönskat tunt snötäcke från nattens bravader!

För er som inte vet och är nya, min blogg är nyskapt. Och jag bloggar till störst del om livet som arbetslös. Att gå från ett bra betalt jobb till en mindre intresant summa a-kassa pengar.
Tanken är att jag ska bli stor och känd inom bloggvärlden! Men det är inget jag klarar utav själv, jag behöver ha hjälp från er, er läsare från sveriges alla kanter. Det kommer inte räcka med att jag skriver bra och intresant dag ut och dag in. Min blogg måste marknadsföras, den måste länkas från alla möjliga personer på alla möjliga ställen så att antalet läsare skjuter i höjden, vore evigt tacksam till alla som vill hjälpa mig med detta och länka min blogg, kanske tillomed starta en facebookgrupp åt mig och rektyrera läsare!

Nog om det för nu. Det är måndag.
Måndag är ju som alla vet första dagen på en ny arbetsvecka, varje dag varje vecka samma sak.
För mig är det vilken jävla dag som helst, det är ju måndag. det enda positiva med att det är måndag istället för söndag, är för min del att jag kan lägga mig på telefonen och börja söka jobb igen.
Jag har sökt så mycket jobb under min tid som arbetslös nu att jag tror inte riktigt alla kan förstå vad svårt det är just nu att få sig ett jobb.
Jag fick hem byggnadsarbetaren förra veckan, En byggnadsmedlare på arbetsförmedligen hade blivit inervjuad. och det är visst över 400 arbetslösa snickare/armerare i bara karlstad idag. om jag förstog rätt vad som stod.
Det är sorgligt. Det är inte roligt på ett enda plan att vara arbetslös.

Vafan, jag vaknar runt sex-sju varje morgon och går upp för att förgylla denna dag med. jag kan ju inte sova till ett-två bara för att jag är arbetslös, det går ju inte.
Det är inte direkt att man går över till nån kompis på andra sidan stan och drar med honom och bowlar eller spelar biljard på morgonen heller. det är både för tidigt och för dyrt, man är ju arbetslös.
Mina dagar brukar iaf starta med en fin promenad, två hela timmar tar den. Men det är faktiskt grymt skönt att starta dagen på det sättet. Och denna dagen i ära kasnke man försöker och dra i sig en liten öl ikväll med. Färjestad spelar ju semi mot Saik. För eer som missat det går Färjestad mot en säker finalplats, men allt kan hända som sagt, det är ju hockey!
Nej nu ska det göras frukost och kasnke spela lite NHL09 Be A Pro mode.
På återseende, ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag blev tillfrågad av blogg.se om jag ville bli veckans blogg och de ville jag, vet inte hur man blir det utan hade bara tur=)

2009-03-23 @ 21:06:38
URL: http://smultronet1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0